FIT naleśniki z odżywką białkową

naleśniki z białkiem

FIT NALEŚNIKI Z ODŻYWKĄ BIAŁKOWĄ I MĄKĄ KOKOSOWĄ

Sześć procent utraconej tkanki tłuszczowej w kilka miesięcy, motywuje mnie podwójnie. Nie wracam do czipsów, czipsów i czipsów, staram się szukać fit rozwiązań. Dziś przepis na kolejne fit danie, a więc naleśniki z odżywką białkową i mąką kokosową. Zaletą użycia mąki kokosowej i białka, jest fakt, że już wcale nie musimy słodzić ciasta, a naleśniki, możemy zjeść bez dodatków, a i tak będą smaczne. Ja przesmarowałam je lekko kremem z kasztanów i posypałam płatkami migdałów. Mimo iż są to naleśniki z odżywką białkową, dobrze jest do nich dodać łyżkę mąki pszennej. Nie jest to konieczne, jednak te przygotowane z samej odżywki białkowej i mąki kokosowej, będą miały nieco mniej zbitą konsystencję. Naleśniki z odżywką białkową, możemy też przygotować, używając tylko mąki pszennej, jednak szukając zdrowszych rozwiązań, warto sięgnąć po mąkę kokosową - ma między innymi dziesięć razy więcej błonnika.

Naleśniki z odżywką białkową - przepis:

odżywka białkowa ( ulubiony smak ) - 4 czubate łyżki
mąka kokosowa - 4 czubate łyżki
mąka pszenna - czubata łyżka
mleko - 125 ml
woda niegazowana - 150 ml
jajko - jedna sztuka rozmiar XL ( lub dwa rozmiar M ) 
dowolne dodatki - krem z kasztanów ( wersja na bardzo słodko ) lub owoce i szczypta masła orzechowego
płatki migdałowe - mała garść
kropla oleju do smażenia

naleśniki z białkiem


1. Jajko rozbełtać.
2. Dodać mleko i wodę dokładnie wymieszać. ( możecie to zrobić łyżką, jeśli nie chce Wam się później myć miksera )
3. Dodajemy odżywkę, mąkę kokosową i mąkę pszenną ( jeśli jej używamy ).
4. Mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji - ciasto nie może być ani zbyt płynne, ani zbyt zbite.
5. Rozgrzewamy patelnię.
6. Wylewamy kroplę oleju na patelnię i za pomocą ręcznika papierowego, rozcieramy go po całej powierzchni.
7. Na rozgrzany olej wylewamy ciasto ( rozlewamy je po całej patelni, by wyszły cieniutkie naleśniki ).
8. Po minucie sprawdzamy czy ciasto od spodu jest już gotowe, przekładamy na drugą stronę.
9. Smażymy kolejną minutę, ściągamy.
10. Na gotowych naleśnikach rozsmarowujemy dodatki ( krem z kasztanów / masło orzechowe / serek ), dodajemy owoce, orzechy.

naleśniki z odżywką białkową

fit naleśniki

12 komentarzy:

  1. cudowne naleśniki, na pewno wypróbuję Twój przepis, tylko zamiast pszennej mąki dam owsianą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe! Zdrowe jedzenie smakuje, według mnie, najlepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis, idealne na śniadanie przed wysiłkiem fizycznym :)

    www.treningtomka.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam. Jak długo robi się naleśniki z tego przepisu? (tam mniej-więcej)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jak w przepisie "Po minucie sprawdzamy czy ciasto od spodu jest już gotowe, przekładamy na drugą stronę." - łącznie chwilę ;) w 10 minut uwiniesz się z myciem naczyń :)

      Usuń
  5. pół szklanki mleka? wyszła mi konsystencja całkiem stała, dodałam szklankę więcej i wciąż nie jest półpłynne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. faktycznie wdarł się chochlik - jeszcze woda :) wybacz, przepraszam i dzięki za zwrócenie uwagi :)

      Usuń
  6. Czy mąka sama w sobie daje dużo słodszy smak niż pszenna? Zastanawiam się od jakiegoś czasu nad takim zamiennikiem i chyba zaryzykuję jednak ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niewiele słodszy, poza tym jest przede wszystkim zdrowsza :)

      Usuń
  7. Witam robilem te nalesniczki generalnie w smaku dobrze mam patelnie telafa robilem nawet na malym ogniu a sie przyklejały jak "Kupa" nie wiem dodalem takze wiecej mleka bo konsystęcja była jak budyń nie wiem czemu , Ale ogolnie OK ! :)

    OdpowiedzUsuń