grillowana cukinia z ciemnym ryżem i warzywami



Dziś będzie przepis na obiad bez mięska. Grillowana cukinia z ciemnym ryżem i warzywami czyli przepis na danie, które skrytykuje połowa moich kumpli, choć wystarczyłoby dorzucić kurczaka i już byliby zadowoleni. Ciemny ryż oraz warzywa to ostatnio podstawa moich wszystkich dań - cała reszta to koktajle, szczególnie te zielone, na bazie szpinaku i spiruliny. Tak czy siak wiosna wkracza na targi, więc i wybór warzyw coraz większy. Korzystajcie, uśmiechajcie się i odżywiajcie ( a je tylko najadajcie ).


GRILLOWANA CUKINIA Z CIEMNYM RYŻEM I WARZYWAMI

Składniki:
- duża cukinia
- 100 gramów ciemnego ryżu
- duża marchew ( lub dwie mniejsze )
- spora garść świeżego szpinaku ( mogą być dwie )
- duży ugotowany burak
- masło orzechowe ( ja użyłam masła z nerkowców od Bulk Powders )
- sól
- pieprz
- łyżka masła
- dwie krople oliwy

Przepis:
1. Buraka ugotować - ja przyznaję, że kupuję już ugotowane w Lidlu ( nie chciałoby mi się gotować jednej sztuki, choć wiadomo, lepiej zrobić to samemu ) i pokroić w drobną kostkę.

2. Marchew umyć, obrać, pokroić w słupki, a następnie "zamarynować" w maśle orzechowym - ja dokładnie "macam" warzywa, by były oblepione masłem. Odstawić.

3. Szpinak DOKŁADNIE wyszorować paluszkami - na pewno jest w nim pełno piasku!!!

4. Zagotować ryż, a więc tu wyjaśnię jak ja to robię, bo często o to pytacie - ryż myję ( płuczę na sitku ), następnie umieszczam w garnku, zalewam wodą ( 100 gramów brązowego ryżu to 250 mililitrów wody ), dodaję KAPKĘ soli, gotuję aż woda wyparuje - dokładnie w ten sam sposób gotuję kaszę - przez co nigdy nie są one rozgotowane, a wszystkie pozytywne właściwości, zostają w środku, a nie są wylewane to zlewu, podczas odsączania ryżu.

5. W międzyczasie rozciąć cukinię wzdłuż na pół i posmarować lekko oliwą ( dosłownie po kropelce na połówkę ), a następnie wrzucić na patelnię ( jeśli macie to grillową ). Co jakiś czas odwracajcie ją na drugą stronę, tak by się nie spaliła, ale też tak, by nie była surowa.

6. Na patelni roztopić masło, dodać szpinak, posolić. Dodać słupki marchwi, mieszać. Dodać pokrojone buraki i dalej mieszać. Dorzucić ryż, wymieszać całość, popieprzyć, ściągnąć z gazu.

7. Ryż z warzywami ułożyć na rozłożonej cukinii.

8. Zjadać na ciepło :)


1 komentarz:

  1. Dobrze odetchnąć od mięska, a cukinię w formie wegetariańskiej właśnie lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń