KONKURS - Dieta z niskim indeksem glikemicznym


Kolejny miesiąc i kolejna, obowiązkowa pozycja na półce każdej osoby, która lubi jeść, a przy tym stara się na zażerać czym popadnie. Dieta z niskim indeksem glikemicznym to książka dla wszystkich tych, którzy chcą się zdrowo odżywiać, jednocześnie kontrolując swój poziom cukru. Znajdziesz w niej informacje o tym, jak działa metoda IG, dlaczego kaloria jest nierówna drugiej kalorii, tabele z produktami o niskim indeksie glikemicznym, oraz całą masę przepisów na dobrą, zdrową szamkę. Wszystko to na kolorowo, dokładnie opisane i uzupełnione o zdjęcia z myślą o tych, których wyobraźnia nie działa aż tak prężnie i muszą wiedzieć "co to w ogóle jest i jak to ma wyglądać". Zdjęcia nie robią na mnie wrażenia, ale przepisy...sztos. Proste i dobre. No i zawsze to coś innego, bo ile można jeść kurę z ryżem? 

Pięć przepisów z książki, które polecam:

1. Sałatka z serem Halloumi i grillowaną papryką
2. Grillowaną cukinia z parmezanem i orzechami
3. Saszetki z kurczaka nadziewane salami
4. Semifreddo
5. Dresing z mango



KONKURS!

Mam do rozdania trzy egzemplarze książki "Dieta z niskim indeksem glikemicznym".

Zadanie konkursowe: NAPISZ co zdrowego jesz, gdy masz niepohamowaną chęć na słodycze.

1. KONKURS TRWA OD 10.08.2016 DO 17.08.2016 WŁĄCZNIE
2. Wyniki konkursu będą podane TUTAJ, dlatego proszę, sprawdzajcie czy udało Wam się wygrać.
3. Na adresy zwycięzców czekam do 31.08.2016 ( wysyłamy na bazyliowymus@gmail.com) - jeśli nie zgłosicie się do tego czasu, nagroda przechodzi na kolejnego, wybranego zwycięzcę.

AKTUALIZACJA - WYNIKI:

Jak zwykle było ciężko, ale ktoś musi wygrać, a ktoś przegrać....

Wygrywają:
GOTOGRANIE
Twoja_Twarz
Monika BK

Gratuluję! Czekam na Wasze dane ( imię, nazwisko, adres, telefon ) na bazyliowymus@gmail.com do końca sierpnia. Jeśli nie zgłosicie się do tego czasu, nagroda przechodzi na kolejną osobę.






15 komentarzy:

  1. Siemka :D Bazyliowymus :) gdy przychodzi mi chec na cos slodkiego staram sie zamienic to na cos pozytywnego zdrowego np omlet z 4 jajek odzywki bialkowej od bulk powders pol szklanki platkow owsianych gorskich. jako slodzik uzywam xylitol. wszystko blendujemy wylewamy na patelnie kilka minut i gotowe do tego garsc borowki amerikanskiej oraz jakas polewa zero kal. lub maslo orzechowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie avokado+banan+kakao+odrobina miodu+maliny!!! Yummy! Idealne nie tylko jak mam ochote na cos slodkiego,ale też jako pychne śniadanie. Mmm,yummy po raz drugi :)!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie avokado+banan+kakao+odrobina miodu+maliny!!! Yummy! Idealne nie tylko jak mam ochote na cos slodkiego,ale też jako pychne śniadanie. Mmm,yummy po raz drugi :)!

    OdpowiedzUsuń
  4. Twarog+smietana+truskawki lub maliny+cynamon:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Batony bialkowe (najlepsze firmy Quest) :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasteczka owsiane z suszonymi owocami :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wcześniej ktoś już wpisał mój podstawowy sposób walki z ochotą na słodkie czyli krem z awokado, banana, kakao i miodu ( ja zamiast malin dodaje posiekane orzechy), moim drugim sposobem jest shake. Odżywka białkowa czekoladowa, rozrobiona wyjątkowo z mlekiem i ulubione owoce, zależy od sezonu świeże albo mrożone( ostatnio wiśnie <3), dodaje trochę lodu, wszystko do blendera i jestem szczęśliwa :D

    OdpowiedzUsuń
  8. No cóż! Słodycze to pokusa największa ale walczę z tym, jednakże widząc skład naszych słodkości w sklepie to robię piruet na jednej nodze. I dziś pokusę zwalczyłam brownie z marchewki i dyni z twarogiem. Polecam gdyż wygląda obłędnie a słodkość swą ma. 600 g startej marchwi i dyni, 120 g dojrzałego banana. 4 jaja z wolnego wybiegu. 4 łyżki oleju kokosowego, łyżka orzechów włoskich, 40 g kakaa i 70 g mąki (po łyżce gryczanej, kokosowej, kukurydzianej i ryżowej), łyżka nasion chia. Piekę w 180 stopniach 25- 30 minut. Dzielę na 8 porcji. Na kawałek ciasta wykładam 95 g twarogu z 17 g śmietany 18 % i łyżką syropu klonowego. Całość ma ok 350 kcal. Pyszota!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo przydałaby mi się ta książka, gdyż niestety zdiagnozowano u mnie hipoglikemię reaktywną. Okazało się niestety, że zdrowe produkty, którymi się zajadałam (jak np. jaglanka) dla mnie nie są już wcale takie zdrowe.

    Mam sporo takich słodkich i dietetycznych pomysłów, ale podzielę się 2 ulubionymi:
    1) oszukana szarlotka - jeszcze ciepłe, uprażone z cynamonem jabłuszko przełożone gęstym jogurtem naturalnym i posypane prażonym domowym musli. Warstwy delikatne i chrupkie oraz gorące i zimne to istne niebo w gębie!
    2) lody jogurtowe - dowolne zamrożone owoce miksuję z jogurtem naturalnym i od razu zjadam. Czasem dodaję świeże zioła lub orzechy

    OdpowiedzUsuń
  10. Najlepsze na osłodę jest wegańskie crumble - jabłka i śliwki (bądź inne owoce) smażę na kropli oleju kokosowego na papkę. Wszystko przekładam do naczynia żaroodpornego, przykrywam kruszonka z płatków owsianych (płatki pomieszane z margaryna i olejem kokosowym ) . Wszytsko posypuje cukrem waniliowym lub cynamonem, zapiekam ok. 20 min . Po wyjeciu z piekarnika można podawać z lodami bądź szamać same, cieplutkie :D jak na moje problemy z jedzeniem, nietolerancjami i podwyzszonym cukrem to idealna opcja :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Najlepsze na osłodę jest wegańskie crumble - jabłka i śliwki (bądź inne owoce) smażę na kropli oleju kokosowego na papkę. Wszystko przekładam do naczynia żaroodpornego, przykrywam kruszonka z płatków owsianych (płatki pomieszane z margaryna i olejem kokosowym ) . Wszytsko posypuje cukrem waniliowym lub cynamonem, zapiekam ok. 20 min . Po wyjeciu z piekarnika można podawać z lodami bądź szamać same, cieplutkie :D jak na moje problemy z jedzeniem, nietolerancjami i podwyzszonym cukrem to idealna opcja :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Słodycze staram się zamienić ( niestety nie zawsze skutecznie :v )na szklankę świeżo zaparzonej zielonej herbaty z miętą, albo na garść orzechów, trzymając kciuki i modląc się w myślach, żeby na jednej garści się skończyło ;) Kiedyś próbowałam zamiast słodyczy jeść suszoną żurawinę, ale bardzo szybko okazało się, że bardzo wciąga i zanim się obejrzę znika cała paczka -_- Ostatecznie najlepiej na mnie działa zaparzony karczoch- jest tak obrzydliwy, że po wypiciu mija mi na kilka godzin ochota na cokolwiek :v

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja będę mało oryginalna :) W chwilach napadów na słodycze, sięgam po miód. Tak, miód. Wystarczy,że wezmę łyżeczkę miodu ( najczęściej jest to miód gryczany) do ust i trzymam go w ustach aż do rozpuszczenia. I tyle mi wystarczy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Z przyjemnością zdrowe posiłki gotuję,
    bo dzięki temu na stresie się nie koncentruję.
    Chętnie jadam fit słodkości,
    a przez to nie mam żadnych żołądkowych dolegliwości.
    Często fasolowe wypieki przygotowuję,
    bo dzięki nim dobrą formę buduję.
    Fasolowe muffinki i ciasta zajadam,
    i kupnych słodyczy nie podjadam.

    Swoimi sposobami na słodkościowe zachcianki dzielę się na swoim fanpagu Be active & attractive :).

    Oto jeden z nich:

    KOKOSOWE CIASTO FASOLOWE! :)
    -2 puszki białej fasoli
    -2 łyżki mąki (u mnie z cieciorki)
    -wiórki kokosowe
    -kokosowa odżywka białkowa
    -miód
    -2 jajka
    -proszek do pieczenia
    -ziarno kakaowca
    Fasolę odsączyć i zblendować razem z mąką, wiórkami, odżywką, miodem i żółtkami. Dodać ubite białka. Delikatnie wymieszać. Wylać do formy, posypać ziarnami kakaowca. Piec około 35-40 minut :).

    Pozdrawiam,
    Miłka Wasiak.

    OdpowiedzUsuń